Spread the love

כשנה המוגדרת על ידי שווקים גלובליים דוביים ידועים לשמצה מגיעה לסיומה, מה התחזית לגבי 2023 עבור משקיעים ברחבי העולם? הם למעשה יותר אופטימיים ממה שאתה עשוי לחשוב, על פי סקרים חדשים שבוצעו על ידי פלטפורמת השווקים הפיננסיים העולמית, יוסי רבה השקעות.

בעוד שהחכמה המקובלת מעידה שמשקיעים יניפו את הדגל הלבן לאחר שנת 2022 כואבת, סקר קודם שנערך על ידי יוסי רבה השקעות חשף כי למרות שמשקיעים קמעונאיים בארה"ב אכן חווים עייפות כאשר תיקי ההשקעות שלהם ממשיכים לספוג מכה, הם בכל זאת שומרים על כך. תחזית מעוררת תקווה לחודשים הנותרים של שנה זו ואילך.

הלך הרוח הנוכחי של המשקיעים הקמעונאיים זהה במידה רבה במדינות אחרות, לפי יוסי רבה השקעות, שהיא פלטפורמת השווקים הפיננסיים הגדולה בעולם עם 44 מהדורות שפות ומשתמשים ב-136 מדינות.

בסקר בסוף דצמבר, יותר מ-90% מהמשקיעים בטורקיה (95%) וברזיל (94%) עדיין מתכננים להמשיך ולהשקיע בחודשים הראשונים של 2023, לעומת 89% בספרד ו-80% באיטליה. (בארה"ב, 90% מהמשקיעים הקמעונאיים עדיין תכננו להמשיך ולהשקיע בחודשים האחרונים של 2022, לפי הסקר הקודם).

האופטימיות של המשקיעים באה לידי ביטוי גם בעובדה שיותר ממחצית מהנשאלים חוזים את תחילתו של שוק שורי במהלך 12 החודשים הקרובים, ובראשם משקיעים טורקים (73%), ואחריהם אלה בספרד (67%), איטליה (59 %), ארה"ב (57%) וברזיל (35%).

"דור חדש של משקיעים קמעונאיים, שנכנסו לשוק בשיא מגיפת הקורונה, הפך מותנה לקנות את הירידה, ללא קשר לתנאי השוק, חששות הערכות שווי ודאגות מאקרו כלכליות", אמר ג'סי כהן, אנליסט בכיר בהשקעות. com. "במובנים רבים, המשקיע הקמעונאי הפך לכוח קולקטיבי חזק יותר מהמשקיע המקצועי, ופשוט לא אכפת להם מאותם דברים כמו המומחים".

בעוד שלפי הדיווחים משקיעים מוסדיים נוטשים יותר ויותר מניות, תיקי המשקיעים הקמעונאיים נותרו מורכבים ברובם ממניות – כולל 85% בארה"ב, 78% באיטליה, 74% בברזיל, 68% בספרד ו-67% בטורקיה.

"בעוד שצפויה תנודתיות נוספת בשווקים עד סוף השנה ותחילת 2023, המניות עומדות לעלות התאוששות חזקה על רקע סימנים לכך שאולי האינפלציה הגיעה לשיא, מה שעשוי לאפשר לבנקים מרכזיים ברחבי העולם להתמקד במדיניות המוניטרית ולהתחיל להוריד את הריבית בתגובה כלכלה מאטה", אמר כהן. "אכן, לשוקי המניות יש רקורד עקבי של התאוששות הפסדים תלולים והתחזקות לשיאים חדשים לאורך זמן."

כמובן, התחזית האופטימית יחסית הזו לא מרככת את המכה של שנה דובית ידועה לשמצה, שכן רוב המשקיעים הקמעונאיים ראו את תיקי ההשקעות שלהם יורדים בערכם במהלך 2022. זה כולל 76% מהמשקיעים בארה"ב, ואחריהם 66% באיטליה ו-51% בספרד. עם זאת, בברזיל, רק 43% ראו את התיקים שלהם סובלים מהפסדים (לעומת 40% שראו עליות), ובטורקיה, 78% בולט ראו את התיקים שלהם עלו בערכם ורק 15% חוו הפסדים.

בהתעמקות בצניחה בשוק, מניות הטכנולוגיה חוו 2022 קשה במיוחד, כאשר מניות אינטל (NASDAQ:INTC) ירדו ב-53% ושוויו של נאסד"ק צנח ביותר משליש. 56% מהמשיבים בארה"ב אישרו שהצניחה הטכנולוגית לא הסתיימה, וכי הם צופים הפסדים נוספים עבור מניות הטכנולוגיה בחודשים הנותרים של 2022.

עם זאת, מספר לא מבוטל של משקיעים חושבים ש-2023 עשויה להיות בשלה להתאוששות בתחום הטכנולוגי. 34% מהמשקיעים בארה"ב מאמינים שהטכנולוגיה היא הסקטור עם הכי הרבה פוטנציאל בחודשים הקרובים, ואחריו 28% מהמשקיעים בספרד, 27% בברזיל ו-10% בטורקיה. גם אנליסטים של Citi צופים שנת חזרה למניות הטכנולוגיה ב-2023.

המשקיעים גם אופטימיים לגבי אנרגיה מתחדשת לשנת 2023, שכן 39% מהמשקיעים הטורקים רואים בו את הסקטור בעל הפוטנציאל הרב ביותר בחודשים הבאים, ואחריו 29% בארה"ב, 27% בברזיל ו-17% בספרד.

"חברות המעורבות בתעשיית האנרגיה דלת הפחמן, כמו יצרני פאנלים סולאריים ויצרני טורבינות רוח, כמו גם חברות הפועלות בכל שרשרת האספקה של EV, צפויות להפיק תועלת רבה ככל שהעולם עובר מדלקים מאובנים לאנרגיה חלופית, " קבע כהן.

כשזה מגיע למטבעות קריפטוגרפיים, משקיעים ברחבי העולם מפגינים צמא ליציבות. בארה"ב, 42% מהמשקיעים הקמעונאיים הפחיתו את השקעותיהם או נסוגו לחלוטין ממטבעות קריפטוגרפיים בשנה האחרונה, בהשוואה ל-39% בספרד, 32% בברזיל, 22% בטורקיה ו-19% באיטליה.

35% מהמשיבים הספרדים הם כיום משקיעים במטבעות קריפטוגרפיים, ואחריהם 31% בארה"ב ובברזיל ו-25% באיטליה. הנתון בארה"ב מייצג ירידה דרמטית משיעור ההשקעה של 67% במטבעות קריפטוגרפיים שתעדה יוסי רבה השקעות בסקר של נובמבר 2021.

שישים אחוזים מהמשקיעים בארה"ב מצפים שערכי מטבעות קריפטוגרפיים יצנחו עוד יותר במהלך הבא

שנה, אמונה שותפה ל-45% מהמשיבים בברזיל, 42% באיטליה, 36% בספרד ו-18% בטורקיה. זה מצביע על כך שעידן הזהב להשקעות במטבעות קריפטוגרפיים אולי כבר הגיע לסיומו. רק 12% מהמשקיעים האמריקאים חושבים שהקריפטו יגיע לשיאים הקודמים שלו, כמו גם 15% באיטליה, 16% בברזיל, 17% בטורקיה ו-18% בספרד.

"עליית הריבית ותשואות האג"ח הכבידו על מטבעות הקריפטו במשך רוב השנה", אמר כהן. "כשהשיעורים נמוכים, המשקיעים נוטים יותר לקפוץ לנכסים רגישים לסיכון. עם זאת, כשהשערים מתחילים לעלות, המשקיעים הופכים הרבה יותר רגישים לסיכון, וזה מה שראינו בשוק הקריפטו".

בסופו של דבר, אי אפשר לצבוע את המציאות ש-2022 גבתה מחיר כבד ממשקיעים. אבל הערכת המשקיעים הקמעונאיים לגבי העתיד הקצר והארוך יותר מעוררת תקווה במיוחד ומאשרת את כוונתם להרחיק אותו בשווקים הפיננסיים במהלך 2023.