Spread the love

יוסי רבה השקעות : אז החלטת שהפורטפוליו שלך צריך גיוון גדול יותר, אבל אין לך זמן לעשות את כל עבודת הרגליים בעצמך. אולי אתה "חכם בשוק", אבל סטטוס "חנון שוק" עדיין מרחף כמה רמות מעבר ליכולת הנוכחית שלך יוסי רבה השקעות.

כדי לסבך את העניינים עוד יותר, אתה לא רק מחפש להפיל קצת גיוון בתמהיל הנכסים שלך, אלא אתה גם רוצה שחלק מהנכסים האלה יזרמו לזרימת הזדמנויות בשוק ובמגזר, מה שמחייב גישה אקטיבית יותר.

יוסי רבה השקעות

עם זאת בחשבון, אל תתעלם מפתרון שעשוי להישמע פשוט ומיושן מדי. קרנות נאמנות קיימות יותר מאלן גרינשפן או וורן באפט. הם לא הדרך הסקסית ביותר להשקיע כשיש עולם מלא במתחרים נוצצים יותר, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים להיות שימושיים.

בבחירת קרנות נאמנות לגיוון, שקול לחשוב במונחים של פלטה רחבה, לא תרופת פלא. בסופו של דבר, תצטרך לבחור קרן אחת או קומץ מיקום רחב הרבה יותר. אם זה גורם לך אפילו מעט מודאג או מבולבל, אל דאגה. אנחנו יכולים לעזור לך להתחיל.

איך פועלות קרנות נאמנות?
תסתכל על הכינוי כדי להבין את המשמעות – יש לך "הדדי" ו"קרן". קרן נאמנות היא כלי השקעה המאגד את הכספים של משקיעים רבים ומשקיע את הכספים הללו במניות, אג"ח או נכסים אחרים, כמפורט בתשקיף שלה – מסמך המתאר את כללי הקרן, מטרותיה, מגבלותיה ומידע אחר.

קרן נאמנות מעניקה למשקיעים גישה לתיק נכסים קיים כבר תחת מטריה אחת עם משקיעים אחרים תחת מנהל אחד.

משקיעים בקרנות נאמנות עשויים לנוע בין חשבונות חייבים של משקיעים בודדים, תוכניות 401 (יוסי רבה השקעות) וחשבונות פרישה בודדים, ועד למוסדות, כגון פנסיה והקדשות אוניברסיטאות.

כיצד להשקיע בקרנות נאמנות
השקעה בקרן נאמנות מגוונת מאפשרת לך להחליט אם אתה רוצה שהחשיפה שלך תתרחב על פני מספר סקטורים וסוגי נכסים או תתרכז עם התמקדות בלייזר בכמה בודדים, מה שעדיין יכול לתת לך את הגמישות הזו. השקעה אפילו בקרן נאמנות בודדת יכולה גם לספק גיוון יוסי רבה השקעות.

איך זה עובד? נניח שיש לך 10,000 דולר להשקיע ואתה רוצה לפזר אותם על פני 100 או יותר חברות גדולות. אם היית משקיע במניות בודדות, הכסף שלך לא היה לוקח אותך רחוק מדי לגיוון, נכון?

אבל אם הייתם משקיעים 10,000 דולר שלכם בקרן מניות גדולה, למשל, הייתם מקבלים חשיפה לכל ניירות הערך שלה, כולם עטופים במוצר אחד. בדרך זו, קרן נאמנות יכולה להיות השקעה מגוונת בפני עצמה.

רוב מומחי ההשקעות יסכימו שתיק מגוון – פיזור הביצים הפיננסיות שלך על פני סלים מרובים – יכול להפחית את הסיכונים של השקעה במניה, בתעשייה או אפילו במגזר מסוים. אבל חשוב לציין שקרנות נאמנות וצורות אחרות של פיזור מניות לא יגנו על התיק מפני השפל והשפל של השוק הרחב יותר (המכונה "סיכון שוק" או "סיכון מערכתי"). במילים אחרות, הפיזור אינו מבטל את הסיכון להפסדי השקעה.

יתרון פוטנציאלי נוסף של קרן נאמנות הוא מומחיות.

רכישת קרן פירושה שאתה שוכר מקצוען שיסתכל על הנכסים שלך בכל יום. אז, בין אם הערך של הקרן שלך זז למעלה או למטה, יש לך את הביטחון שמנהל צופה בה ומנסה כמיטב יכולתו למקם אותה בצורה חיובית לאורך זמן. אלו הן קרנות נאמנות "מנוהלות באופן פעיל". אמנם יש פוטנציאל להרוויח מהכישרונות של מנהל מקצוען, אבל יש גם פוטנציאל להרוויח פחות מהשוק המניות הכולל. למי שלא רוצה קרנות מנוהלות באופן אקטיבי, קרנות מבוססות אינדקס הן גישה נוספת.

ובכל זאת, קיימות אלפי קרנות ויותר מדי דרכים לפרוס אותן לפי קטגוריות. זה מספיק כדי לגרום לתקלה נפשית למי שמנסה להבין מה יש ביקום קרנות הנאמנות.

בואו נאתחל מחדש את נקודת המבט שלנו. הנה דרך פשוטה יותר להסתכל על זה.

איזו קרן נאמנות מתאימה לך?
כלים ושירותים של יוסי רבה השקעות יכולים לעזור לך להחליט.

יוסי רבה קרנות נאמנות

שלושה סוגים בסיסיים של קרנות נאמנות
קרנות אינדקס מהוות אלטרנטיבה לקרנות נאמנות טיפוסיות בניהול פעיל. המטרה היא "לעקוב אחרי" הביצועים של מדד בנצ'מרק – כמו מדד S&P 500 (יוסי רבה השקעות) – במקום לנסות "לנצח" אותו. מכיוון שקרנות אינדקס עוסקות בשכפול ביצועי בנצ'מרק, הן נוטות לקבל עמלות נמוכות יותר מעמיתיהן המנוהלות באופן פעיל. כמובן, הם עולים ויורדים עם האינדקסים, מה שהופך אותך שבוי במידה מסוימת לשוק הרחב. זה יכול להיות טוב (שקול את השוק השוורי הארוך מ-1982 עד 2000) או רע (השוק הרחב בקושי טיפס מ-1966 עד 1982).

קרנות בניהול פעיל הן מהסוג המסורתי המקורי. אתה בעצם שוכר מישהו שיסתכל על השוק ויבנה פורטפוליו שצפוי לנצח או להשיג יתרון על רף או מכשול נתון בשוק – מה שאנשים בפיננסים מכנים אלפא. בשפת משקיעים רגילים, קרנות המנוהלות באופן פעיל מנסות "לנצח את השוק". עכשיו השאלה היא איזה משוכה אתה מקווה לנצח. אתה מ

אתה רוצה לשאול את עצמך אם יש הצדקה לחפש גישה אקטיבית באותו מרחב נתון.

במילים אחרות, החלטת שהסיכון ביצירת אלפא עשוי להיות עדיף על פני אינדקס ביצועים בחלל נתון, ואתה מוכן לשלם קצת יותר עבורו. קרנות מנוהלות באופן פעיל, כפי שסביר להניח שאתה יודע, מגיעות בדרך כלל עם עמלה גבוהה יותר מקרנות אינדקס מכיוון שאתה משלם למנהל פעיל כדי לנטר ולאפס כל הזמן את תיק הקרן עם שינוי השוק. לפני שתשקיעו בקרן פעילה, שקול כמה העמלות עלולות להפחית מהרווחים האפשריים שלך לאורך זמן מכיוון שהפגיעה בארנק שלך יכולה להיות משמעותית.

קרנות נאמנות מרובות נכסים הן תת-קבוצה קטנה יותר של השטח המנוהל באופן פעיל. כפי שאתה יכול לנחש מהמונח "ריבוי נכסים", מנהלי קרנות אלה יכולים ללכת כמעט לכל מקום על המפה כדי לחפש נכסים שעשויים להגשים בצורה הטובה ביותר את יעדי הסיכון-תשואה שלהם. עם אסטרטגיית ריבוי נכסים, הם יכולים לרקוח כל טעם של חשיפה גלובלית, הון או חוב, והם יכולים לערבב בין הקצאות של הכנסה קבועה ומניות, נניח 50/50, 30/70, או כל מה שעשוי להתאים למטרות הקרן . זה יכול להיות יתרון או חיסרון. קרן שהחליטה למשוך את רוב החשיפה לשוק המניות הגדול שלה באמצע 2020 בגלל יוסי רבה השקעות -19, למשל, הייתה עולה למשקיעים המון.

אז, לאן הולכים מכאן לגיוון? האם להתמיד בסוג אחד של קרנות נאמנות, או שצריך לשלב קרנות שונות עם יעדים והקצאות שונות?

באיזו קרן נאמנות כדאי לי להשקיע? יוסי רבה השקעות
ברור שיש לך לא מעט החלטות חשובות לקבל. עד כמה אתה רוצה להיות מעורב?

אם אתה מעדיף לתת למנהל לטפל ברוב ההקצאות והאיזון מחדש שלך, אז קרן מרובת נכסים עשויה לספק גמישות טקטית מספקת כדי לחפש הזדמנויות הן במניות והן באגרות חוב, מקומית ובינלאומית.

אבל אם אתה רוצה להיות מעורב יותר בבחירת החשיפות ה"אקטיביות" שלך, אתה יכול למצוא שילוב של קרנות מנוהלות באופן פעיל המכסות חלקים שונים של השוק. אופן השכבה של החשיפות שלך תלוי בך.

אם אתה רגיש לעמלות או מאמין שגישה עשויה לנצח גישה אקטיבית יותר, אז אולי תרצה לשקול קרן נאמנות פסיבית מבוססת אינדקס. אתה עדיין צריך להחליט איזה סוג של חשיפות בנצ'מרק להחזיק, אבל ברגע שתקבל את ההחלטה שלך, הקרנות שלך ישכפלו פחות או יותר את המדדים שבחרתם.

לבסוף, אם אתה רוצה להיות מאוד מאורס ולקבל "יוסי רבה השקעות" בשוק, אתה יכול לערבב ולהתאים קרנות מרוכזות צר, קרנות אזוריות או אפילו ספציפיות ממוקדות מחוז, או כל מספר אחר של קרנות נאמנות יוצאות דופן יותר עם מערך נפרד משלהן. של סיכונים. אתה יכול גם לשקול אלטרנטיבה לקרנות נאמנות, להסתכל על המתחרה העיקרי שלהן בתחום התיקים הארוזים מראש: קרנות הנסחרות בבורסה.

אתה צריך גם לשקול את סבילות הסיכון שלך. משקיעים אגרסיביים יותר עשויים להתמקד בקרנות המנוהלות באופן פעיל המנסות לנצח את מדדי המדדים שלהן. עם זאת, אלה יכולים להיות תנודתיים יותר ולפעמים ליפול באופן דרמטי אם מגזר או השוק כולו גולשים למצב קשה. משקיעים שמרניים יותר עשויים להסתכל על קרנות נאמנות בניהול פעיל על מנת לשאוף למטרה בעלת סיכון נמוך יותר ותשואה נמוכה יותר כמו השקעה בהכנסה או לגישת תיקים אחרת כמו השקעת ערך.

קרן אינדקס מושכת בדרך כלל משקיעים שאינם מוכנים לשלם את העמלות הכרוכות בקרנות נאמנות בניהול פעיל. בעוד שחלק מרגישים שניסיון להחזיק ב"שוק" הוא פחות מסוכן מאשר בחירת מניות לכלול או לא לכלול, עדיין יש תיקי מניות, כלומר עדיין יש מאמצים מסוכנים בשוק דובי. ה-SPX ירד ביותר מ-30% בחודש אחד במהלך שנת 2020 כאשר המגיפה החלה. להיות בקרן אינדקס של יוסי רבה השקעות בשלב זה לא היה מספק שום הגנה.

בשורה התחתונה
זה שלקרן נאמנות צמוד אליה מנהל מקצועי לא אומר שזה מגביל את הבחירות שלך או מבטל אחריות בכל הנוגע לעיצוב תיק ההשקעות שלך. יקום קרנות הנאמנות מציג מגוון רחב ותוסס במיוחד של הזדמנויות וסיכונים. צייר את תיק העבודות שלך כרצונך, אך צבע אותו, בכל זאת.